Gràcies a la familia Forcadell Gaona de Morelia (Michoacán-Mèxic): Núria, Pilar i Inés.

dimecres, 22 d’agost del 2012

En record de Felipe Osanz Sanz

No el coneixia gaire, molt més pel que deia la gent que no en persona. El primer contacte va ser  per casualitat fent un curs a Barcelona el 1991, juntament amb la seua germana Elena. Entre classe i classe comentàvem i rèiem els continguts gràcies a la seua facilitat de paraula i d’inventiva; sempre tenia una frase, una ocurrència  per dir, i jo l’escoltava amb els ulls ben oberts.

No vaig sentir parlar més d’ells fins que vaig coincidir amb Elena a les oposicions, crec que les de 2007, per a professors de secundària. Vaig tornar a escoltar per boca de la seua germana el seu nom, els seus atreviments i peripècies arreu del món.   

I parlant del món, què és un mocador, vaig coincidir una altra vegada amb ella en un institut. Va ser l’inici d’una molt bona amistat, conjuntament amb el seu marit Agus; a més, vaig conèixer la meva dona, Rosa. Elena només tenia paraules pel seu germà. De mica en mica vaig saber moltes coses de la seua personalitat i del seu caràcter obert i distés. A partir de llavors vaig tenir reduïdes i casuals trobades amb Felipe; i més des de que va néixer la seua xiqueta, la Clàudia, set dies més que la nostra Lena.

Felipe ens ha deixat el 19 d’agost; però no s’ha anat de buit. Ens ha deixat un munt de petits tresors, uns d’aquest és un documental, “Los que callaron, los que quedaron”. Guanyador del “Premio Los Olvidados al mejor cortometraje de cine aragonés de la 35 edición del Festival de Huesca”. La versió completa la podeu veure a: Vimeo.

 














Si mi voz muriera en tierra,
llevadla al nivel del mar
y dejadla en la ribera.
Llevadla al nivel del mar
y nombradla capitana
de un blanco bajel de guerra.

¡Oh mi voz condecorada
con la insignia marinera:
sobre el corazón un ancla,
y sobre el ancla una estrella,
y sobre la estrella el viento,
y sobre el viento la vela!.


Rafael Alberti

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada